tirsdag 11. september 2012

Det ble Barbifekake

Til min store prinsesses bursdag (med familien) lagde jeg en barbikake.
Hun er jo helt inn i Feer ;) så måtte jo lage noe fe kake.

Jeg hadde jo ikke tid til å bestille en barbikake form fra nettet, så måtte være litt fantasifull.

Brukte disse 2 og en vanlig rund kakeform
skjærte de lange delene i 2 og alle delene så det ble flere lag
Så farget jeg marsipanen rosa og kjevlet den ut :)Litt gris blir det he he

Så glemte jeg å ta litt bilder!

jeg fant skåler som var i forskjellige størrelser
og bygget meg oppover.
Tilslutt fant jeg et lite likør glass, som jeg så var passe stort for bena til barbien og lagde hull i mitten på alle de runde delene.

Så lagde jeg smørkrem som jeg la i mellom nesten alle, på de siste la jeg jordbærmouss.

Så smørte jeg rundt hele kaken og puttet barbien oppi
(det man burde også gjøre, som ikke jeg gjore.)
Er å skjære toppen litt mere inn mot hoftene, så det ikke stikker rett ut på toppen av kjolen;)

Så var det å legge marsipan rundt og legge mere jordbærmouss forand
og pynte.




Det ble mange gode kaker denne bursdagen
Jeg lagde pavlova ,muffins og oldemor lagde bløtkake.


Hva skal jeg lage til barnebursdagen :/ neste helg.

1 kommentar:

  1. For en fantastisk kake!!!
    Imponert altså. Huff, kanskje jeg må lage sånn til snuppa når hun blir større? Den tid, den sorg:-)

    Klem fra størstepia

    SvarSlett